JAK VYUŽÍVAT
MINDFULNESS

Kde využívat mindfulness?

Mindfulness během dne zastavení během dne

Už pár minut vám může pomoci se zklidnit, nechat odejít zbytečné myšlenky a získat tak větší prostor pro to, co chcete – vaše blízké, nový úkol či možnost si více užívat to, co v danou chvíli děláte.

Co teď potřebuji? Na závěr cvičení se ještě můžete sebe sama zeptat „Co teď potřebuji?“ Odpovědí může být, například, chvíli nic nedělat, jít se napít, anebo si také něco můžete popřát, nebo se za něco ocenit například: „Dělám maximum, co můžu“, nebo „Nemusím na sebe tlačit“.

Všímavá procházka. Stojí za to věnovat po nějakou dobu svoji pozornost své chůzi. Klidně si můžete jednotlivé kroky spojit se svým nádechem a výdechem. A zároveň se vracejte zpět kdykoliv zjistíte, že jste pozorností někde jinde.

Zkuste to, co děláte automaticky, dělat všímavě. Může se jednat, například, o čištění zubů, sprchování, mytí nádobí či řízení auta. Tady všude si můžete všímat toho, co se v danou chvíli děje a udělat si tak z bezmyšlenkovité chvíle příjemnou část dne, na kterou si vzpomenete i večer.

Mindful eating, všímavé jezení

Na začátku se můžete podívat na to, co jíte, jak to vypadá, jak to voní a jak to chutná. Můžete si všimnout, jak se cítíte, zda a jaký máte hlad. Podle čeho poznáte, že máte hlad? Jak rozpoznáte, že se jedná „jen“ o chuť? Pokud nemáte hlad, ale jen chuť, co nyní doopravdy potřebujete? Stojí za to si tyto otázky položit před tím, než začnete jíst. Stejně tak si všímejte, podle čeho poznáte, že vám tělo signalizuje, že jste již plní.

Všímavé jezení nemusí být extrémně pomalé. Jde spíše o to uvědomit si, že jíte a vnímat okamžik za okamžikem. Chuť většinou nebývá jen jedna. Chutě se často vyvíjejí, proměňují, nabývají na intenzitě, slábnou. Navíc, když věnujeme pozornost tomu, co jíme, velmi často chuť ještě zesílí. Více informací o kurzu mindful eating naleznete ZDE.

Další tipy, jak využívat mindfulness naleznete ZDE.

KURZY MINDFULNESS

Kurzy vám pomohou rozvinout vaši všímavost, pozornost, soustředění a také schopnost lépe zvládat stres, nepříjemné emoce či opakující se myšlenky.

Vyzkoušejte tři dny s mindfulness

Tři dny Vás budu vést, jak všímavost cvičit. Dostanete audionahrávku, podle které cvičení probíhá a další tipy, jak přinést všímavost do svého života. 

V případě, že vám email nepřijde, zkontrolujte si, prosím, vaši emailovou SPAM schránku (nevyžádanou poštu).