BLOG

Cvičení Prostor k nadechnutí

Praktická ukázka cvičení mindfulness

00:00 – 00:24 Úvodní informace k cvičení
00:24 – 05:30  Cvičení mindfulness
05:31 – 06:23 Uzavření, jak lze cvičení využívat během dne

Co jste během cvičení zažívali a co vám cvičení přineslo? Rád vám zodpovím případné otázky

Cvičení zaměřené ne dech

Praktická ukázka cvičení mindfulness

00:00 – 00:59 Úvodní informace k cvičení
01:00 – 06:45  Cvičení mindfulness
06:45 – 09:17 Informace o tom, jak cvičení využívat během dne a co díky cvičení trénujete

Jaké pro vás cvičení bylo? Co vám přineslo? Rád vám zodpovím případné otázky

Co to je mindfulness

Nové představení toho co to mindfulness je, proč jej dává smysl cvičit a jaké benefity skrze něj získáme. 

Mindfulness a závislosti (záznam z konference)

Jedna z tendencí naší mysli je tvořit si závislostní vzorce na rozličných věcech: na práci, mobilním telefonu, sociálních médiích, určitém typu jídla, vztazích, sportu, pochvale atd. Najednou máme dojem, že nemůžeme jinak, že musíme naplnit naše (závislostní) potřeby, touhy, chutě… Jak takovéto závislosti vznikají? Proč jsou některé věci návykovější než jiné? A jak vzdorovat a hlavně měnit naše zažité závislostní vzorce?

Rozhovor pro Holky ve formě

Co mě přivedlo k mindfulness, moje zkušenosti z kurzů pro učitele či jak vypadá moje každodenní rutina, abych si uchoval energii a klid… 

Na to všechno se mě ptá Bára z Holek ve formě. Celý rozhovor si můžete přečíst ZDE.

Co se děje s naším mozkem díky mindfulness

Jaké pozitivní změny se dějí s naším mozkem, když cvičíme mindfulness? Jaká nová propojení díky cvičení vznikají a která mozková centra jsou po osmi týdnech větší a která se naopak zmenší? Co jsou hlavní benefity 8týdenních MBSR kurzů? To vše se dozvíte v tomto videu, které se zabývá science-based benefity mindfulness. 

Mindfulness během dne

Co je dobré dělat (a nedělat) večer, ráno a během dne proto, abychom měli více energie, byli koncentrovanější, klidnější a také (ve svém důsledku) spokojenější. 

Ve videu nabízím různé techniky, cvičení a také představuji, jak je dobré o svém dnu všímavě uvažovat. 

Questioning – technika mindfulness

Ve videu se zabývám questioningem – lehce pokročilé technice, která vám může pomoci lépe zvládat mindfulness cvičení a zároveň vám může poskytnou nový pohled na to, co při meditaci či během dne zažíváte. 

Inspirativní knihy od vydavatelství Portál

V poslední době jsem přečetl několik knih, které bych vám chtěl doporučit. Níže uvádím jejich název a odkaz na recenzi, kterou jsem ke knize napsal.

G. Hennessey: Mindfulness pro každý den

V. Frankl: Teorie a terapie neuróz

Harold S. Kushner: Když všechno, co jste kdy chtěli, pořád nestačí

Sellin Rolf: Blíž tě nepustím

Aston Sanderson: Minimalismus do kapsy

A. Funcke: Jakou otázku máte nejraději?

M.G. Smith: Příběh vážky

M. Montessori: Londýnské přednášky

J. Tolimatová: Vykročte z úzkosti

Jan Benda: Všímavost a soucit se sebou

Ronald D. Laing: Rozdělené self

Erich From: Anatomie lidské destruktivity

Sigru Sandberg: Tma

Gretchen Rubin: Pořádek v pokoji, pokoj v duši

Verena Kast: Stín v nás

Rozhovor pro Blesk Zdraví

V srpnovém (2019) čísle se mnou vyšel rozhovor o tom, co to mindfulness je, jak může pomoci pro lepší zvládání myšlenek, stresu a jak probíhají kurzy, které tyto dovednosti rozvíjejí.

Článek si můžete stáhnout ZDE.

Článek pro Antilopa Journal – 2. část

Tentokráte se více zaměřujeme na to, jak probíhají tzv. 8týdenní MBSR (mindfulness-based stress ruduction) kurzy – co tyto kurzy lidem přínášejí a jak ovlivňují fungování mozku a jeho schopnost regulovat stres.

Článek si můžete přečíst ZDE.

Článek pro Antilopa Journal – 1. část

V článku představuji, co to mindfulness je a jak jej využívat při náročných, například, stresových situacích.

Článek si můžete přečíst ZDE.

Mindfulness pauzy během dne

Podcast se zabývám tím, proč je dobré se během dne všímavě zastavit – co to přínáší, jak tyto pauzy vypadají a jak je do svého dne dostat.

Podcast si můžete poslechnout přímo zde nebo přes SoundCloud.

Mindfulness v práci

Moje zkušenosti z 5týdenního kurzu mindfulness pro firmu. Mluvím o tom, proč a hlavně jak využívat mindfulness v práci.

Zážitky z meditačního retreatu (3/3): ospalost během mindfulness cvičení 

Co nám může ospalost během mindfulness cvičení prozradit a jak s ní lepe pracovat. 

Podcast Brain We Are  

Povídáme si o tom, jak jsem se k mindfulness dostal, co obnášelo vystudoval program MBSR na UMASS Medical School, co to vlastně 8týdenní MBSR kurz je a co přináší. Vedle toho jsme si povídali i o tom, co mi osobně mindfulness přináší, kde a jak jej využívám.

Odkaz na podcast naleznete ZDE.

 

Zážitky z meditačního retreatu (2/3): mindfulness a hodnocení 

Co konkrétně mi pomohlo lépe zacházet s moji stále hodnotící myslí. 

Zážitky z meditačního retreatu (1/3): mindfulness a bolest

Několik zážitků z meditačního retreatu, které nabízím formou rad. Prvním tématem je bolest a jak pomocí mindfulness bolest snížit. 

Mindfulness na dovolené 

Kde a jak můžeme mindfulness trénovat na dovolené a v čem nám zde může mindfulness pomoci. 

Rozhovor s buddhistickým mnichem Johnem Paramai

John je expert na mindfuness a v rozhovoru si povídáme jak o projektu Peace Revolution, co to mindfulness je a co přináší, jak nepřestat cvičit, tak také o tom, jak John vnímá laskavost.

Co mi mindfulness přináší a jak k němu přistupovat

V čem mi mindfulness pomáhá, kde vidím přínos a co dělat ve chvíli, kdy začneme pochybovat. 

Správný postoj k mindfulness

Co nám při cvičení mindfulness nepomáhá a co naopak ano – jak přistupovat k myšlenkách a dalším věcem, které nás během cvičení štvou.

Mindfulness & myšlenky

Známe ty situace: jede nám hlava a nejde zastavit. Dozvíte se, jak mindfulness přístupuje k myšlenkám a co dělat, když se chceme myšlenek zbavit. 

Mindful eating

Co je to mindful eating, jak jej můžeme využívat ve svém životě a co nám přínáší.

Přínosy neformální praxe mindfulness

Co to neformální praxe je, jak ji lze cvičit (například) během chůze a co mi přináší.

Mindfulness a výživové poradenství
(Mcon květen 2018)

V květnu proběhla mindfulness konference, kde jsem povídal o tom, jak využít mindfulness při stravování a co nám mindful eating může do života přinést.