8týdenní MBSR kurz v Praze, Brně

Rutina, spěch, multitasking, stres, málo času „na všechno“ a následné přetížení. Tyhle scénáře všedních dní zná snad každý z nás. Ne každý se s tím však umí popasovat. 

Po osmi týdnech získáte větší klid, nadhled, budete se méně stresovat a budete schopni „vypnout“ hlavu. 

Kurz je složen z osmi večerních setkání a jednoho celodenního setkání o víkendu. Kurz nabízí podporu a motivaci, odbornou pomoc a vedení, nahrávky a další studijní materiál. 

8TÝDENNÍ MINDFULNESS (MBSR) KURZ

Rutina, spěch, multitasking, stres, málo času „na všechno“ a následné přetížení. Mindfulness nabízí cestu, jak z toho ven.

Po osmi týdnech získáte větší klid, nadhled, budete se méně stresovat a budete schopni „vypnout“ hlavu. 

Kurz je složen z osmi večerních setkání a jednoho celodenního setkání o víkendu. Kurz nabízí podporu a motivaci, odbornou pomoc a vedení, nahrávky a další studijní materiál. 

Co o kurzu říkají jeho absolventi?

8 TÝDNŮ MINDFULNESS

Dobře si pamatuji, jaké to bylo, když jsem před lety absolvoval svůj první 8týdenní MBSR kurz – přestal jsem se tolik strestovat,  bral věci s větším nadhledem, více si stál za svým názorem… Vždy když tento kurz absolvuji, znovu mě překvapí, jaký efekt kurz na lidské životy má. Pro mě osobně je těchto 8 týdnů vyjímečných – díky lidem, které se tu potkají a změnám, které se zde dějí.

Termíny kurzů jaro 2019

Brno (18:00 – 20:15)                     Praha (18:30 – 20:45)
Kde: Jako doma
                 
Kde: Rybalka                 

  1.  pondělí 25. 2.                             úterý 26. 2.
  2.  pondělí 4. 3.                               úterý 5. 3. 
  3.  pondělí 11. 3.                             úterý 12. 3. 
  4.  pondělí 18. 3.                             úterý 19. 3. 
  5.  pondělí 25. 3.                             úterý 26. 3.
  6.  pondělí 1. 4.                               úterý 2. 4.
  7.             CELODENNÍ SETKÁNÍ (9:00 – 15:00)                         sobota 6. 4.                                     neděle 7. 4.
  8. pondělí 8. 4.                                 úterý 9. 4.
  9. pondělí 15. 4.                              úterý 16. 4.                                    

Termíny kurzů jaro 2019

Brno (18:00 – 20:15)
Kde: Jako doma                                                     

  1. pondělí 25. 2. 
  2. pondělí 4. 3.
  3. pondělí 11. 3.
  4. pondělí 18. 3.
  5. pondělí 25. 3.   
  6. pondělí 1. 4.
  7.  sobota 6. 4. CELODENNÍ SETKÁNÍ (9:00 – 15:00)
  8. pondělí 8. 4.
  9. pondělí 15. 4.

Praha (18:30 – 20:45)
Kde: Rybalka

  1. úterý 26. 2. 
  2. úterý 5. 3. 
  3. úterý 12. 3.
  4. úterý 19. 3.
  5. úterý 26. 3.  
  6. úterý 2. 4.
  7. neděle 7. 4. CELODENNÍ SETKÁNÍ (9:00 – 15:00)
  8. úterý 9. 4.
  9. úterý 16. 4.  

Struktura a průběh kurzu

  • Osm setkání (2,15 h) a jedno celodenní setkání (6 h), které probíhá mezi šestým a sedmým setkáním.
  • Na každém setkání probíhá společný trénink mindfulness. Po tréninku probíhá diskuse, která má za cíl zpevnit to, jak správně cvičení provádět.
  • Každé setkání má navíc ještě své specifické téma, kterým se zabývá, například: využití mindfulness v komunikaci, jak redukovat stres se znalostí mindfulness, stravování, atd.
  • Mezi setkáními probíhá každodenní individuální trénink – každý trénuje sám dle nahrávky, kterou dostane. K samostatnému tréninku se vracíme na setkáních.

Co je v ceně

  • Osm 2,15 h setkání a jedno celodenní setkání
  • Informační schůzka před samotným výcvikem 
  • Audio nahrávky lektorem vedených mindful cvičení (pro samostatnou každodenní praxi)
  • Pracovní sešit s dalšími informacemi a úkoly
  • Možnost mi kdykoliv zavolat nebo napsat během celého výcviku

Struktura každého setkání

  1. Trénink všímavosti.
  2. Diskuse, kde si upevňujeme to, jak všímavost praktikovat. Ohlížíme se i za proběhlým týdnem – jak se dařilo praktikovat mezi setkáními.
  3. Teoretické vstupy, které zasazují diskusi do širšího rámce a nabídnou praktické tipy.
  4. Samostatný trénink všímavosti během týdne –každý den probíhá trénink s nahrávkou

Průběh 8týdenního MBSR kurzu

Během osmi týdnů si osvojíte: meditaci v sedě, všímavou chůzi, body scan, všímavou jógu a meditaci pěti smyslů.

1. setkání: základy mindfulness, všímavost při jídle

První setkání s mindfulness, hodnotami a stylem práce. Seznámení s prvními všímavými meditacemi a využití mindfulness při jídle. 

4. setkání: naše strategie jednání na ne/příjemné situace

Naše reakce na situace jsou často zautomatizované. Co stojí za našimi reakcemi a jak nám může mindfulness pomoci?  

7. celodenní setkání

Unikátní prostor pro zpevnění a prohloubení všímavosti. Šest hodin praktikování všech do té doby představených meditací. Součástí setkání jsou i dvě nové meditace, které posouvají vaši praxi.

2. setkání: stimul - reakce a všímavost

Způsob, jak vidíme věci, do velké míry utváří to, jak na ně reagujeme. Mindfulness nám umožňuje volit si svou reakci a prožívání.

5. stres a jeho regulace

Co se děje v našem mozku při stresu a jakou roli při regulaci stresu hraje všímavost? Naučení krátkých mindfulness technik, které pomáhají zvládnout náročné situace. 

8. setkání: naše myšlenkové vzorce

Překonávání překážek, zažitých vzorců mysli pomocí mindfulness. Jak se zbavit sebe-destruktivních vzorců (stravovací, zdravotní návyky, vztahy atd.). a nahradit je zdravými? 

3. setkání: autopilot, všímavost a běžné činnosti

Autopilot nám zabraňuje prožívat věci. Učíme se zapojovat všímavost do běžných, každodenních činností.

6. setkání: všímavá komunikace

Všímavost nám pomáhá být více empatický v rozhovoru s druhými. Při obtížné komunikaci nám je všímavost oporou, jak komunikaci zvládnout a jak regulovat nepříjemné pocity.

9. závěrečné, setkání: osm týdnů pro zbytek vašeho života

Reflexe osmi týdnů. Jak udržet disciplínu a schopnosti, které jste si během osm týdnů osvojili? Rady, tipy a plánování, jak praktikovat mindfulness po skončení výcviku.

1. setkání: základy mindfulness, všímavost při jídle

První setkání s mindfulness, hodnotami a stylem práce. Seznámení s prvními všímavými meditacemi a využití mindfulness při jídle. 

2. setkání: stimul - reakce a všímavost

Způsob, jak vidíme věci, do velké míry utváří to, jak na ně reagujeme. Mindfulness nám umožňuje volit si svou reakci a prožívání.

3. setkání: autopilot, všímavost a běžné činnosti

Autopilot nám zabraňuje prožívat věci. Učíme se zapojovat všímavost do běžných, každodenních činností.

4. setkání: naše strategie jednání na ne/příjemné situace

Naše reakce na situace jsou často zautomatizované. Co stojí za našimi reakcemi a jak nám může mindfulness pomoci?  

5. stres a jeho regulace

Co se děje v našem mozku při stresu a jakou roli při regulaci stresu hraje všímavost? Naučení krátkých mindfulness technik, které pomáhají zvládnout náročné situace. 

6. setkání: všímavá komunikace

Všímavost nám pomáhá být více empatický v rozhovoru s druhými. Při obtížné komunikaci nám je všímavost oporou, jak komunikaci zvládnout a jak regulovat nepříjemné pocity.

7. celodenní setkání

Unikátní prostor pro zpevnění a prohloubení všímavosti. Šest hodin praktikování všech do té doby představených meditací. Součástí setkání jsou i dvě nové meditace, které posouvají vaši praxi.

8. setkání: naše myšlenkové vzorce

Překonávání překážek, zažitých vzorců mysli pomocí mindfulness. Jak se zbavit sebe-destruktivních vzorců (stravovací, zdravotní návyky, vztahy atd.). a nahradit je zdravými? 

9. závěrečné, setkání: osm týdnů pro zbytek vašeho života

Reflexe osmi týdnů. Jak udržet disciplínu a schopnosti, které jste si během osm týdnů osvojili? Rady, tipy a plánování, jak praktikovat mindfulness po skončení výcviku.